尘芥浮生

鸣佐 叶王 俩本命 瑞金 双黑 都看情况更 挖坑不埋第一名
Six Feet Under - Billie Eilish

听到这首歌,我就在构想关于鸣人和佐助的一个BE——

先上歌词:

Help, I lost myself again

救赎我吧,我又一次让自己迷失了

But I remember you

但我脑海中的你却依然那么深刻

Don't come back, it won't end well

别回头看我,那些伤还未愈合

But I wish you‘d tell me too

但我心底还是期望你能对我说些什么

Our love is six feet under

我们的爱深埋在六尺之下

I can't help but wonder

我无法抑制的想知道

If our grave was watered by the rain

若大雨滂沱过我们的生后之所

Would roses bloom?

会否有玫瑰悄然绽放在那雨后

Could roses bloom

会否有玫瑰开在那坟头

Again?

再一次提醒人们我们曾来过

Retrace my lips

指尖轻触着划出我嘴唇的轮廓

Erase your touch

擦去你频繁爱抚的痕迹

It's all too much for me

耳后是你厮磨时留下的话语

Blow away like smoke in air

但你我之间所有的美好都已消散如烟

How can you die carelessly?

你怎么忍心就这样轻易消失在我的生命?

Our love is six feet under

我们的爱已深埋殆尽

I can't help but wonder

我无法抑制的想知道

If our grave was watered by the rain

若大雨滂沱过我们的生后之所

Would roses bloom?

会否有玫瑰悄然绽放在那雨后

Could roses bloom?

会否有玫瑰开在那坟头

They're playing our song

唱着我们曾经的歌

Laying us down tonight

看着我们在今夜月下消散腐朽

And all of these clouds bringing us back to life

沉醉在如烟的回忆总会有坠回现实的时候

But you’re cold as a night

现实犹如寒夜般冷得刺骨

Six feet under

在这六尺之下

I can't help but wonder

我无法抑制的想知道

If our grave was watered by the rain

若大雨滂沱过我们的生后之所

Bloom

Bloom

Again

再一次提醒人们我们曾来过

Help, I lost myself again

来救赎我吧,我又一次的迷失了自己

But I remember you

但我脑海中的你却依然那么深刻


感谢看到 咆哮的小清新__的歌词翻译  

我对此有所改动,如果原翻译者看到有问题,我会及时改正


正文放在下章

评论

热度(10)